​Opret en regel for kurv

En rabat kan blive oprettet automatisk efter et produkt returneres, men du kan oprette en ny rabat til enhver tid manuelt, og du kan være meget specifik omkring dens egenskaber.

For at komme ind og oprette en regel for kurven skal du gå ind under "Prisregler" i venstre menu, "Regler for kurv" og trykke på "Tilføj ny regel for kurv" i højre side af toppen.

Oprettelsesformularen har 3 faneblade, som giver dig mulighed for at oprette nye regler og rabatter.​

​Information

​Det første faneblad "Information" indeholder reglens identifikationer og de vigtigste indstillinger.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

Navn.

Navnet er offentligt.

Beskrivelse.

Beskrivelsen er ikke offentlig. Det hjælper dine medarbejdere med at forstå, hvorfor reglen er oprettet.

Kode.

Giv din regel en unik kode. Du kan enten oprette en manuelt (dermed oprettes læsbare ord) eller få shoppen til at oprette en ved at trykke på Klik for at generere en tilfældig kode.

Fremhæv.

Hvis den er aktiveret vil shoppen lade din kunde vide at der ligger en rabatkupon klar som kan bruges på de varer som ligger i kurven.

Delvis anvendelse.

Denne bruges kun, hvis rabatten er større end det, som ligges i kurven, og kunden skal have mulighed for at bruge rabatten over flere handler.

Prioritet.

Bruges, hvis en kunde (eller gruppe af kunder) er berettiget til mere end én kupon, eller hvis mere end én kupon kan anvendes til en ordre. Tallet indikerer, hvilken prioritet den enkelte rabat har. Du kan ændre denne rækkefølge ved at placere en lavere prioritet til dine rabatter. Som standard har de alle en prioritet på 1. Hvis du indstiller den til et højere tal, vil rabatten blive anvendt efter værdikuponer med et lavere tal.

Status.

Du kan aktivere eller deaktivere reglerne, når du har brug for det.

​Betingelser

Det andet faneblad "Betingelser" indeholder en masse muligheder, så du præcist kan målrette, hvem der skal være i stand til at drage fordel af denne regel.​

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

Begrænset til en enkelt kunde.

 Dette er, hvor du angiver, at den rabat, du opretter, er for én kunde alene. For eksempel: Hvis du havde en leveringsforsinkelse, og du ønsker at vise "goodwill", kan du oprette en rabatkupon for denne kunde, som kun han eller hun kan få adgang til. Til hurtigt at finde kunden skrives de første par bogstaver i deres fornavn, efternavn eller e-mail i tekstfeltet. Hvis feltet er tomt, vil systemet forstå at, enhver kunde kan bruge det... med mindre du har tilføjet en kundegruppe som en yderligere betingelse (se Kunde gruppemarkering-checkboksen nedenfor).

Gyldig.

Som standard er gyldigheden i en måned, men du kan reducere dette til en uge eller endda en enkelt dag.

Minimumsbeløb.

Mindstebeløbet på ordren hvorved rabatten stadig er relevant. Dvs. din rabatkupon kun vil være gældende, hvis kundens ordre er over det angivne beløb. Du kan vælge, om beløbet skal omfatte afgifter og forsendelsesomkostninger.

Totalt disponibelt.

Angiv en mængde af gældende kuponer. F.eks. at rabatkuponen kun gælder for de første 20 kunder, som bruger den.

Totalt disponibelt for hver kunde.

 Antal gange den samme kunde vil kunne gøre brug af den aktuelle regel. Som standard står den til 1, så dine kunder kun kan bruge rabatten én gang.

Valg af forsendelsesfirma.

Du kan lave det således, at kunden vil få en rabat, hvis de bruger et bestemt forsendelsesfirma.

Kundegruppemarkering.

Denne er meget brugbar, da du kan lave rabatter, som gælder for en kundegruppe alene.

Varevalg.

Denne gør det muligt at oprette en helt ny form og giver dig mulighed for ikke kun at have værdikuponer gældende på produkter, kategorier og varianter. Som en bonus kan du kombinere alle disse for at ramme dit kundemål så meget som muligt.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

  • Klik på "Varevalg" for at tilføje en ny sektion.
  • Skriv antal produkter, der er nødvendige for, at rabatten aktiveres.
  • Tilføj som minimum en regel, hvor du skriver, hvilken type der ønskes: Varer, varianter, kategorier, producenter og leverandører. Du kan tilføje så mange regler pr. sektion, som du ønsker.
  • Når du klikker på "Tilføj", tilføjes en ny linje. For hver type skal du angive nærmere oplysninger om, hvad reglen skal indeholde. Klik på "Vælg", og et vindue fremkommer, som har indholdet til rådighed for denne type. Hvis der kun er valgt 1 stk., vil denne give navn til feltet. Vælges der mere end 1 stk., vil antallet af valgte i stedet fremkomme.

Du kan tilføje så mange regler, som du har lyst til. Reglerne virker således: Enten gælder alle de angivne regler/typer, eller også får man ikke rabatten.

Produktvalg er uafhængig: Du kan tilføje så mange som nødvendigt, og de vil ikke påvirke hinanden. Dette giver dig mulighed for at skabe en hel række produkter, som "Regler for kurv" gælder på.

​Handlinger

​Det tredje og sidste faneblad er Handlinger, hvor du kan vælge, hvad rabatten egentlig indeholder.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

Gratis forsendelse.

Reglen som giver kunderne gratis levering.

Anvend en rabat.

  • Procent (%). Her angives procentmæssigt, hvor meget rabat man skal have – f.eks. hvis varen koster 200 kr., og du giver 10% rabat, så vil varen komme til at koste 180 kr. Her skal du skrive 20 i feltet
  • Beløb. Her angives et bestemt beløb, man kan få i rabat. F.eks. at varen normalt koster 200 kr., og du vælger at give 50 kr. i rabat, så vil varen koste 150 kr. Her skal du skrive 50 i feltet
  • Ingen. Der gives ikke nogen rabat på varen

Anvende rabat til.

  • Bestil (uden forsendelse). Denne gør sig gældende for hele ordren.
  • Bestemt vare. Du kan vælge, hvilken vare rabatten skal gælde på.
  • Billigste vare. Kun en mulighed, hvis man vælger Procent (%).
  • Valgte vare(r). Her vælges, hvilke varer rabatten skal gøre sig gældende på.

Gem.

Tryk på "Gem" når felterne er udfyldt.

Send en gratis vare.

Du har mulighed for at sende en gratis gave til en og helt overse rabatdelen. Når denne vælges, fremkommer et felt, hvor man skriver varens navn. Derefter vælges i Matchende varer og Tilgængelige kombinationer.

Så snart alt er gemt, kan du sende rabatkoden til dine kunder, eller lade systemet håndtere Regler for kurv, afhængigt af dine indstillinger.

Dine rabatkuponer vil blive vist på siden "Regler for kurv". Du kan slette eller redigere den til enhver tid. Hvis rabatten var indstillet til en bestemt gruppe eller en kunde, så vil det blive vist på shoppen på kundens konto under "Mine rabatkuponer" på hans/hendes konto samt i indkøbskurven (hvis du har valgt denne), hvor de kan vælge, hvilke der skal gælde for deres ordre.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​Når de går til indkøbskurven, får de mulighed for at indsætte deres rabatkode.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

Herlev Hovedgade 201B​

2730 Herlev​

E-mail: info@danaweb.dk

CVR: 29414815​