Problemer med scanning til mail

Herunder finder du hjælp til alt der vedrører scanning til mail

Problem

Kunder, der har mail hos DanaWeb, kan ikke sende mails via scanner igennem deres internetudbyder.

Baggrund

Alle internetudbydere sikrer løbende deres tilgang til serveren for at øge sikkerheden, og minimere risiko for spam, vira og lignende.

Hosted Exchange

Hvis din scanner kan sende e-mails og den tidligere har brugt en e-mail på dit domæne, skal denne også opsættes til din Hosted Exchange mail.​

BEMÆRK!

Hvis du i din scanner ikke har mulighed for at indtaste brugernavn og kode, kan du ikke benytte din mail hos DanaWeb som afsender.​

Løsning

For at imødegå problemet, skal scannerens opsætning ændres til følgende:​

  • Server til udgående post: mail.danaweb.dk (IP: 193.8.36.162)
  • Port til udgående server: 250
  • Brugernavn: din e-mail adresse
  • Adgangskode: den kode, som du har modtaget

Hosted Exchange

  • Server til udgående post: he1.danaweb.org (IP: 193.8.36.165)
  • Port til udgående server: 587
  • Kryptering: SSL/TLS (hvis muligt)
  • Brugernavn: din e-mail adresse
  • Adgangskode: den kode, som du har modtaget

Herlev Hovedgade 201B​

2730 Herlev​

E-mail: info@danaweb.dk

CVR: 29414815​