​Kundeservice

I shoppen kan du centralisere alle kunders anmodninger. Dette hjælper dig med at holde styr på, hvilke diskussionstråde der mangler at blive besvaret i stedet for at skulle tjekke med alle modtagere af mailen for at se, om nogen besvarede det.

I praksis vises kontaktformularen på din shop (som ligger under "Kontakt os" i bunden) for kunden med to kontakttyper som standard: Webmaster og Kundeservice. Kunden skal blot vælge, hvem de vil kontakte og derefter udfylde resten af felterne. Beskederne vil derefter blive optaget i shoppens kundeservice-side.​

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​For at komme ind og administrere dine kundeservice henvendelser skal du gå ind under "Kundeservice" som ligger under "Kunder".

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​På denne side har hver kontakttype sin egen boks, hvor du hurtigt kan se, om der er nye beskeder, som endnu ikke er læst. Som standard er der to, og ved at tilføje flere kontakter vil det flytte "Betydning af status" og "Kundeservice: statistik"-kasser længere til venstre og ned.

Disse to sidste kasser er praktiske, når du har brug for at håndtere nye beskeder dagligt:

  • Betydning af status. En simpel påmindelse om de farvekoder, dit team kan bruge, når de svarer kunderne.
  • Kundeservice: statistik. En overordnet oversigt over al den aktivitet, der har været på din kundeservice siden begyndelsen.

Længere nede på siden er der en liste over modtagne beskeder på både gamle og nye henvendelser.

Du kan redigere et par muligheder nederst på siden, som kan bruges på alle kontakter:

  • Tillad fil-upload. Hvorvidt kunderne kan tilføje filer til beskeden. Dette kan være brugbart i tilfælde af visuelle problemer på shoppen. Så kan kunden sende dig billeder deraf.
  • Standard besked. Dette er til dine medarbejderes svar til kunderne. Gør det simpelt, sådan at de kan bruges til mange situationer, selv hvis det har brug for små justeringer i de enkelte tilfælde.

Nederst på siden finder du sektionen "Indstillinger for kundeservice", hvor du kan indstille, hvilke oplysninger shoppen skal bruge for at forbinde til din mailserver. Dette har DanaWeb allerede opsat for dig, og du bør derfor kun ændre indstillingerne, hvis du erfaren bruger.

​Håndtering af kundeservice meddelelser

​Enhver samtale med kunderne kan håndteres via shoppens interface uden at skulle gennem et mailprogram.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​Når du får en henvendelse vil det se ud lig ovenstående billede, for at komme ind og besvare på den skal du bare klikke på den i din administration af din shop.

Herlev Hovedgade 201B​

2730 Herlev​

E-mail: info@danaweb.dk

CVR: 29414815​