​Tilføj et felt til en formular

En kontaktformular kan indeholde en masse forskellige felter, her får du forklaringen på hvordan du tilføjer nye felter.

For at komme ind og tilføje nye felter skal du trykke på "Kommunikation", "Formularer" og derefter den kontaktformular du vil tilføje et nyt felt til. Du vil da kunne trykke på "Tilføj nyt felt" i venstre menu.

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​Da vil du få følgende felter frem som skal udfyldes:

Klik på billedet for at se det i stor størrelse

​Feltnavn. Udfyldes med navnet på feltet. Det kan f.eks. være "Navn, "Email", "Besked" osv.

Felttype. Vælges alt efter hvilken type felt du vil oprette.

  • Tekstfelt. Denne bruges til de fleste felter, såsom "Navn", "Email" mv.
  • Liste. Denne bruges til at lave en dropdownliste med valgmuligheder i som dine kunder kan vælge imellem. Teksten i valgmulighederne oprettes når du har valgt "Liste", det er kun muligt at vælge en af disse.
  • Afkrydsningsfelt. Denne bruges til at lave nogle afkrydsningsfelter med valgmuligheder i som dine kunder kan vælge imellem. Teksten i valgmulighederne oprettes når du har valgt "Afkrydsningsfelt".
  • Radioknapper. Denne bruges til at lave nogle knapper med valgmuligheder i som dine kunder kan vælge imellem. Teksten i valgmulighederne oprettes når du har valgt "Radioknapper", det er kun muligt at vælge en af disse.
  • Tekstområde. Denne bruges når du har brug for et større tekstområde, som f.eks. "Besked".
  • Vedhæftning. Har du brug for at dine kunder kan vedhæfte filer til formularen, vælges denne.
  • Overskrift. Hvis du har en stor kontaktformular, kan det være en fordel at sætte overskrifter på i formularen.
  • Kalender. Det er muligt at sætte kalenderen til i et felt, nar dine kunder trykker på dette felt, vil der da komme en kalender frem, hvorfra de kan trykkepå den ønskede dato.
  • Betingelser. Nogle gange kan det være nødvendigt at have betingelser tilknyttet formularen. Den kunne f.eks. indeholde information omkring aflysning til kunden, det kunne være at det koster 100 kr. at aflyse 24 timer før aftalen de booker. HUSK: At du enten skal have lavet en almindelig side med betingelsesteksten påeller have uploadet f.eks. en pdf-fil med betingelser, disse linkes der til når du har valgt "Betingelser".
  • Brødtekst. Denne giver dig mulighed for at indsætte en tekst i formularen med informationer, eller en lille forklaring i.

Feltvalidering​. Når denne hakkes af, vælger du om feltet SKAL udfyldes inden man trykker på send. På hjemmesiden vises den som en rød stjerne.

Beskrivelse (ikke påkrævet). Denne bruges udelukkende for at du bedre kan holde styr på de forskellige felter du har oprettet. Den er uundværlig når der er en masse felter i din formular somd er skal holdes styr på.

Herlev Hovedgade 201B​

2730 Herlev​

E-mail: info@danaweb.dk

CVR: 29414815​